středa 5. prosince 2012

RECENZE Jezdci časem/TimeRiders

Jezdci časem - obálka
Jezdci časem

  • Alex Scarrow
  • nakladatelství: BBart
  • vydáno: 2011
  • počet stran: 328


ANOTACE NA BUX.CZ

Zahrávejte si s časem a známý svět… by se mohl změnit ve svět, jak ho neznáte.
Liam O’Connor měl zemřít v moři v roce 1912.
Maddy Carterová měla zemřít v letadle v roce 2010.
Sal Vikramová měla zemřít při požáru v roce 2026.
Ale několik okamžiků před jejich smrtí se zničehonic kdosi objevil a řekl: „Podej mi ruku…“
Jenže Liam, Maddy a Sal nejsou zachráněni. Najala je organizace, o jejíž existenci nemá nikdo ponětí, s jediným cílem – aby opravovali narušenou historii. Protože cestování časem je možné a někteří lidé by se rádi vrátili v čase a měnili minulost.
Proto existují JEZDCI ČASEM, aby nás chránili. Aby zabránili cestovatelům v čase ve zničení světa…

PODROBNÝ OBSAH

 Liam O´Conor měl zemřít v roce 1912 v Atlantském oceánu v Titaniku. Madelaine Carterová měla zemřít v roce 2010 v letadle nad Amerikou. Saleena Vikramová měla zemřít v roce 2026 při požáru.
 To jsou lidé, které najala organizace, aby se stali jezdci časem. Tito lidé zabraňují - jiným lidem, aby měnili minulost a tím ohrožovali budoucnost - posunům.
 Sal má být pozorovatelka - pozoruje posuny v terénu. Maddy je analitička - zjišťuje, kde se změnila minulost - a také vůdce týmu. Liam cestuje do minulosti, aby zabránil posunům. A Bob - uměle vytvořený klon, který má uložený v mozku informace potřebné k cestování časem. Všichni čtyři tvoří perfektní tým na záchranu světa. Základnu mají v New Yorku.

ZBYLÝ TEXT OBSAHUJE ZÁPLETKU A KONEC KNIHY!


 Jednou se celý New York změní. Z rušného, hlučného a pestrého na organizovaný a spořádaný.
 Zjistí, že Amerika je součást Velkoněmecké říše. Vyšlou Liama a Boba do roku 1956, aby zjistili, kdy a kde nastal posun. Tam Liam zjistí, že Německo vyhrálo Druhou světovou válku a zmocnilo se Evropy a Ameriky, s pomocí vůdce Paula Kramera, který chce udělat svět lepším.
 Ale v roce 1957, kvůli strachu ze zkázy, Paul nechá zahynout a zničit svět. Sal a Maddy najdou nový svět v troskách, úplně bez ničeho. S velkou námahou po několika měsících konečně pošlou Liama a Boba zpět do roku 2001. A poté zabrání Kramerovi v roce 1941 ovládnout Německo a pak i zničit svět.
 Tým pokračuje se záchranou světa.

RECENZE

 Kniha mě už od prvního vidění lákala. Navíc to je první sci-fi kniha, kterou jsem kdy četla. Vždy mě lákaly samé fantasy, upíři, příšerky...ale když jsem viděla tuhle knihu, nemohla jsem jinak a půjčila jsem si jí.
Alex Scarrow
 Už od začátku se mi líbila a pak ještě víc. Moc se mi na ní líbily ty historické detaily, to asi nejvíc. Bohužel co mě přímo odrazovalo, tak to byly moc nudné a bezvýznamné detaily, které se tam hodně objevovaly.
 Jinak to je velice originální děj a způsob psaní je pěkný. Knihu bych doporučila rozhodně milovníkům sci-fi, protože je pěkná, zábavná a udrží Vás v napětí. Říkáte si: "Co se asi stane?"
 Celkově bych knížku tedy ohodnotila 7/10bodů. Bohužel si to spisovatel zkazil moc nudnými detaily, o které jsem nestála, ale to je jen věc názoru - některým se může líbit až až.


TRAILER KE KNIZE

2 komentáře:

  1. Na tuto knížku jsem si jednu dobu dělala zálusk, ale pak upadla v pozapomnění. :) Možná zase oživím až dočtu ty, co ted mám v plánu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě nebyla špatná, možná si přečtu další díl ;)) to nevím, jestli ti někdy vyjde, tedy v mém případě rozhodně ne :D

      Vymazat