pondělí 22. dubna 2013

Top 9 Weekend (1)

Omlouvám se za zpoždění, proto (ikdyž toto meme dávám na víkend) ho zveřejňuji teď! Doufám, že se Vám mnou vytvořený projekt bude líbit - není to nic originálního. Klidně se zapojte na svém blogu, nebo do komentářů pište svůj top seznam :)



Co to je? Tak tohle meme znáte v trochu jiné podobě, tím myslím v knižní. Jelikož můj blog není jen o knihách, tak Vám to sem přináším maličko jinak. Jde vlastně o to, abych napsala seznam top - téma si zvolím, jaké budu chtít. Každý top seznam budu zveřejňovat o víkendu (proto ten název) a protože to je sobota a neděle - meme bude dvakrát týdně ;))





 - Top srdceryvných proslovů a rozhovorů- 

!POZOR obsahuje spoilery!



Filmy:

1. Pan Darcy a Elizabeth (Pýcha a předsudek)
Klasický a nezapomenutelný pár si lecčím prošel - dokonce i takovým rozhovorem, který nás umí zasáhnout.

D: Slečno Elizabeth. Marně jsem sváděl boj a už to nemůžu unést. Ty minulé měsíce byly utrpením. Přijel jsem na Rosings s jediným cílem - vidět Vás. Bojoval jsem se svým úsudkem s očekáváním své rodiny podřadnosti té Vaší, svým postavením, všemi těmi věcmi, ale chci na ně zapomenout a požádat Vás.
E: Já nerozumím.
D: Miluji Vás. Nejhoroucněji. Prosím Vás, přijměte moji ruku. 
E: Ano, já vážím si toho, čím jste si prošel a je mi to líto, že jsem Vám způsobila bolest. Věřte mi, bylo to nevědomky.
D: To je Vaše odpověď?
E: Ano, pane.
D: Vy se mi vysmíváte?
E: Ne.
D: Odmítáte mě?
E: Vím, že city, které zastínily Váš pohled, Vám pomohou to překonat.
D: Proč s tak malou snahou o zdvořilé chování jsem odmítnut?
E: A můžu se stejně tak ptát já, proč jste se rozhodl mi říct, že mě máte rád proti svému lepšímu úsudku?
D: Ne, věřte mi, nechtěl jsem...
E: Kdybych byla nezdvořilá, pak je to tedy nějaká omluva, ale já mám jiný důvod.
D: Jaký důvod?
E: Myslíte, že mě může cokoliv přitahovat k muži, který zničil štěstí mé nejmilovanější sestry? Popíráte to, pane Darcy? Že jste rozeštval dva mladé lidi, kteří se milovali a zanechal přítele v tom, že to byl jen rozmar a mé sestře zůstaly jenom zklamané naděje a oba jste uvrhl do neštěstí?
D: To nepopírám.
E: Jak jste jen mohl?
D: Protože Vaše sestra je k němu lhostejná.
E: Lhostejná?
D: Uvědomil jsem si, že jeho pouto k ní je hlubší než to její.
E: To proto, že je plachá.
D: Bingley byl přesvědčený, že k němu nechová stejně silný cit.
E: Protože jste mu to naznačil.
D: Dělal jsem to pro jeho dobro.
E: Má sestra sotva projeví city ke mně. Myslím, že jste měl podezření, že jeho jmění v té věci má nějakou roli.
D: Ne, Vaši sestru bych nezneuctil, ikdyž bylo naznačeno...
E: Copak?
D: Bylo naprosto jasné, že výhodný sňatek je...
E: Budila sestra takový dojem?
D: Ne, ne, ne. Nicméně byla tam ta věc s Vaší rodinou.
E: Naše potřeba styku. Nezdálo se, že by to panu Bingleymu vadilo.
D: Ne, šlo o víc než to.
E: Jak pane?
D: Byl to nedostatek taktu Vaší matky, mladších sester a dokonce Vašeho otce. Odpusť mi to. Vás a Vaši sestru z toho musím vyloučit.
E: A co pan Wickham?
D: Pan Wickham...
E: Jakou omluvu mi dáte pro své chování vůči němu?
D: Zajímají Vás záležitosti toho gentlemana...
E: Pověděl mi o svém neštěstí.
D: Ó ano, jeho neštěstí bylo vskutku velké.
E: Zničil jste jeho šance, a přesto s ním jednáte sarkasticky.
D: Tak to je Váš názor na mě? Děkuji, že jste mi to tak vysvětlila. Snad by se tyhlety urážky daly přehlédnout, kdyby Vše pýcha...
E: Má pýcha?
D: Vaše pýcha nebyla zraněna mou upřímností. Mohla byste očekávat, že se budu radovat v podřadnosti Vašich argumentů.
E: A to jsou slova gentlemana? Vaše arogance a ješitnost, Vaše sobecké pohrdání city druhých mě přimělo uvědomit si, že Vy jste ten poslední muž na světě, o kterém bych uvažovala, že si ho vezmu.
D: Odpusť mi, že jsem zabral tolik Vašeho času.








2. Neville (Harry Potter - Relikvie smrti)
Smutné proslovy se nás vždy dotknou svým obsahem. Dokázal nám to Neville, jak všem dodal naději a ukázal, že se nesmíme jen tak vzdát.

Neville: Chtěl bych něco říct. Nevadí, že je Harry mrtvý. Lidé umírají denně - přátelé, rodina. Jo, ztratili jsme Harryho, ale je s námi - tady. Taky Fred, Remus, Tonksová, všichni. Nezemřeli zbytečně, ale Vy ano. Nic nevíte. Harryho srdce tlouklo pro nás, pro nás všechny. Ještě není konec.






3. Edward a Bella (Nový měsíc)
Není to jen nedokonale dokonalý pár, kterým se všechno vede. Dostávají se přes překážky, které nezpůsobují jen ostatní lidé, ale dokonce oni sami.

E: Musíme odjet z Forks.
B: Proč?
E: Carlisle má být o deset let starší než na kolik vypadá. Lidi si začínají všímat.
B: Tak jo. Musím vymyslet, co řeknu Charliemu. Když říkáš my?
E: Myslím mě a mou rodinu.
B: Edwarde, co se stalo s Jasperem, to nic nebylo.
E: Máš pravdu, nic to nebylo. Nic než co jsem vždycky čekal. A nic v porovnání s tím, co by se mohlo stát. Ty zkrátka nepatříš do mého světa.
B: Patřím k tobě.
E: Ne, nepatříš.
B: Já jdu taky.
E: Bello, já rozhodně nechci, abys šla.
B: Ty mě nechceš?
E: Ne.
B: Aha, tak to je jiná.
E: Jestli to není troufalost, mohla bys mi něco slíbit? Neudělej žádnou hloupost, kvůli Charliemu. A já ti taky něco slíbím - dneska mě vidíš opravdu naposled, už se nevrátím, můžeš dál žít svůj život, aniž bych ti do něj zasahoval - bude to, jako bych neexistoval. Věř mi.
B: Jestli jde o mou duši, vem si ji, bez tebe o ní nestojím.
E: Nejde o tvou duši. Ty pro mě nejsi dost dobrá.
B: Nejsem pro tebe dost dobrá.
E: Mrzí mě, že jsem to protahoval tak dlouho.
B: Prosím tě, nedělej to.
E: Sbohem.



Seriály:



1. Ben a Hannah (Tajný deník call girl)
Poslední díly seriálů nebývají jen šťastné, ale také (ne výjimečně) smutné. Pro své blízké děláme jen to nejlepší - i kdyby nám to mělo ublížit.

B: Hannah? Je to ono, viď? Nepřišla jsi.
H: Miluju tě, Bene. Jsi můj nejlepší přítel. A zasloužíš si nejlepší život. Ale ten není se mnou. Nemůžu ti dát, co potřebuješ a nedokážu změnit, co jsem. Nechci, aby si měnil to jaký jsi. Zasloužíš si mnohem víc. Zasloužíš si to nejlepší.
B: Víš, že to je konec, Hannah, jo? Z tohohle už se nedá vrátit.
H: Některá rozhodnutí děláme v životě pro sebe. A některá děláme pro ostatní. Ne, protože je nemilujeme, ale protože je milujeme. Jediný způsob, jak zjistíme, co je správné, je to, že budeme upřímní sami k sobě. A nesmíme litovat svých rozhodnutí. Minulost je za námi. Všechno, co máme, je přítomnost. A budoucnost. Cokoliv přinese.




2. Damon a Elena (Upíří deníky)
Tak seriál ještě neskončil, ale smutných chvil si zažili ažaž. Opravdu je těžké najít takovou, která nás všechny ranila a pořádně zaznamenala?

D: Něco jsem ti přinesl.
E: Myslela jsem si, že jsem to nadobro ztratila. Děkuju. Vrať mi to, prosím.
D: Nejdříve ti musím něco říct.
E: Proč mi to musíš říct s mým řetízkem ve tvé ruce?
D: Protože to, co se ti chystám říct, je pravděpodobněji ta nejsobečtější věc, jakou jsem za celý svůj život řekl.
E: Damone, přestaň.
D: Ne. Jednou to musím říct. Musíš to slyšet. Miluju tě, Eleno. A proto, že tě miluju, tak s tebou nemohu být sobecký. Proč se o tom nesmíš dozvědět?  Já si tě nezasloužím. Ale můj bratr ano. Bože, přál bych si, abys na to nemusela zapomenout. Ale bohužel musíš.






3. Spike a Buffy (Buffy, přemožitelka upírů)
Pokud jste sledovali Buffy, přemožitelku upírů, nemohl Vám utéct poslední díl, kdy celá skupinka přemohla Prvotní zlo v Sunnydale. Spike se obětuje kvůli jejich záchraně a také zničení zla.
S: Buffy.
B: Spiku.
S: Cítím ji, Buffy.
B: Co?
S: Svoji duši. Je opravdu tam. Trochu bolí. Běž.
B: Ne, už si toho tady udělal dost.
S: Ne, musíš se vrátit. Musím to tu dokončit. Už běž. Myslím, že škola bude přes léto zavřená.
B: Spiku.
S: Myslím to vážně. Musím to udělat.
B: Miluju tě.
S: Ne, nemiluješ, ale děkuju, žes mi to řekla. A teď jdi. Chci vidět, jak to tu skončí.




Knihy:

1. Travis a Mary (Les rukou a zubů)
Umírání bývá smutné a krátké na rozloučení, což ukazuje i tento moment. Do očí bijící a srdce zdrcující rozhovor.

M: Travisi! Budeš v pořádku, nic ti není. Proč jsi to udělal, Travisi? Proč? To přece nemůžeš! Já ti to nedovolím! My to spravíme. Třeba je tu někde nějaká další vesnice. Třeba tam mají léčitele. Víš jistě, že tě kousli? Určitě to nejsou jenom škrábance, jako jsem měla já?
T: Bylo by to stejně jedno, ikdyby to byly jenom škrábance. Kousli mě, už když jsme utíkali z domu. Už jsem byl mrtvý.
M: Dovol mi se s tebou pomodlit.
T: Modlení ti nikdy nešlo. Nikdy tě to moc nezajímalo. Tobě šlo vždycky spíš o ty historky.
M: Šlo mi o tebe.
T: Kéž by.
M: Je mi to líto. Je mi to tak strašně, strašlivě líto.
T: Vyprávěj mi o oceánu. Vyprávěj mi o tom, že je to poslední místo, kterého se tady tohle všechno ještě nedotklo.
M: Oceán není nic. Je stejný jako zbytek světa.
T: Slib mi, že půjdeš k oceánu.
M: Ale vždyť jsi sám povídal...
T: Zapomeň na to, co jsem povídal. Slib mi, že za mě tu sůl ochutnáš.
M: Ne! Já si vybrala tebe. Před oceánem jsem si vybrala tebe.
T: Slib mi to, Mary.
M: Miluju tě.



2. Cassia a Správkyně (Dokonalý pár)
Srdcervoucí chvilky nebývají jen smutné, romantické a mezi přáteli a blízkými lidmi. Bývají také zničující.

C: Udělala jsem chybu. Musíte ho povolat zpátky.
S: Kyi Markhamovi jsme už jednou povolili výjimku. Většina abnormálů takové štěstí nemá. Sama jste ho poslala pryč. Dokázala jste, že máme pravdu. Lidé, kteří se při třídění neřídí daty, ale city, si způsobí jen a jen potíže.
C: Ale to byla vaše práce. Vy jste zorganizovali to třídění do skupin.
S: A vy jste ho vykonala. Dlužno poznamenat, že dokonale. Teď jste rozrušená, jeho rodina si zoufá, ale pokud jde o jeho schopnosti, vaše rozhodnutí bylo správné. Věděla jste, že je v něm víc, než ukazuje.
C: Sám by se měl rozhodnout, jestli chce zůstat nebo jít. Neměla bych to určovat já ani vy. Ať si vybere sám.
S: V takovém případě by se všechno zhroutilo. Díky čemu myslíte, že se nám daří zajišťovat lidem tak dlouhý život? Jak myslíte, že jsme dokázali vymýtit rakovinu? Vytváříme páry s ohledem na všechno. Včetně genů.
C: Zaručujete nám dlouhý život, ale nakonec nás zabíjíte. Vím, že lidem, jako byl můj děda, sypete do jídla jed.
S: Ale každému zaručujeme také vysokou kvalitu života až do chvíle, kdy vydechne naposledy. Víte, kolik nešťastných lidí žijících napříč staletími v nešťastných společnostech by bylo ochotných dát za něco takového téměř cokoliv? A způsob podávání...
C: Jedu.
S: Způsob podávání jedu je neuvěřitelně humánní. Pacient ho dostává v malých dávkách a ve svém oblíbeném jídle.
C: Takže jíme, abychom umřeli.
S: Všichni nakonec umřeme, bez ohledu na to, co děláme. Váš problém je v tom, že si doteď nevážíte systému a toho, co vám nabízí. Stejně už bylo načase tenhle malý experiment ukončit. Nemáme na to dost lidí. A samozřejmě, vzhledem k situaci...
C: Jaký experiment?
S: Přece ten s vámi a Kyem.
C: Jenže o tom já už vím. Vím, že jste mu to řekli. A vím i to, že došlo k větší chybě, než jste mi tvrdila, když jsme spolu mluvily poprvé. Pravda je taková, že Ky byl skutečně zařazen do databáze partnerů.
S: Ale nikoli omylem. Rozhodli jsme se, že ho tam zařadíme. Tu a tam to s abnormály děláme, abychom získali další data a mohli sledovat jiné variace. Veřejnost o tom neví, není důvod, proč by měla. Ale musíte si uvědomit, že jsme ten experiment měli celou dobu pod kontrolou.
C: Ale pravděpodobnost, že bych byla spárovaná s ním...
S: Byla téměř nulová. Takže jistě chápete, proč nás to zaujalo. Proč jsme dopustili, abyste viděla na obrazovce Kyovu fotografii a začala se taky zajímat. Proč jsme zařídili, abyste se dostali do stejné skupiny na turistice, a dokonce vytvořili dvojici. A proč jsme v tom museli pokračovat, alespoň jistou dobu. Bylo to velice zajímavé: mohli jsme kontrolovat spoustu proměnných. Dokonce jsme vám zmenšili porce, abychom zjistili, jestli vás to neznervózní natolik, že se radši vzdáte. Ale to se nestalo. Nikdy jsme samozřejmě nebyli krutí. Vždycky jste měla dostatek přísun kalorií. A jste silná. Nikdy jste si nevzala zelenou tabletu.
C: Co na tom záleží?
S: Díky tomu jste zajímavější. Jako předmět studia jste úchvatná. Nakonec vždy předvídatelná, ale přesto netypická na to, aby stálo za to vás sledovat. Bylo by zajímavé pozorovat váš vývoj až do předem jasného konce. Plánovala jsem, že o tom napíšu článek, který by byl přirozeně k dispozici pouze několika vybraným Správcům. Byl by to bezprecedentní důkaz svědčící o opodstatněnosti řízeného výběru partnerů. Proto jsem nechtěla, abyste zapomněla, co se stalo dnes ráno u vlaku. Celá moje práce by přišla vniveč. Teď aspoň můžu pozorovat vaši konečnou volbu za situace, kdy víte, co se odehrálo. Bohužel, mých schopností je nyní třeba někde jinde. Už nemáme čas monitorovat vaši situaci i nadále, proto nemůžeme v experimentu pokračovat.
C: A proč mi to všechno říkáte? Proč chcete, abych znala všechny tyhle podrbnosti?
S: Protože nám na vás záleží, Cassie. Úplně stejně jako na jakémkoliv jiném občanovi. Coby předmět zkoumání máte právo vědět, co se stalo. Už nemusíte čekat, máte právo volby. Samozřejmě víme, jak se rozhodnete.
C: Řekli jste to Xanderovi?
S: Samozřejmě že ne. Je to pořád váš partner. Aby mohl být celý experiment pod kontrolou, nesměl o něm nic vědět. Xander nemá o ničem ani tušení. Ale s Kyem to bylo jiné. Jemu jsme to řekli. Předstírali jsme, že mu dáváme výstrahu, ale přirozeně jsme doufali, že ho tím postrčíme, aby se snažil být s vámi. A taky to fungovalo.
C: Takže jste nás neustále pozorovali.
S: Neustále ne. Pozorovali jsme vás dostatečně dlouho, abychom získali spolehlivou představu o tom, jak se k sobě chováte. Například na Hůrce jsme vás nemohli sledovat pořád, ani na tom menším kopci. Tohle území spadalo do kompetence Důstojníka Cartera, kterému se naše přítomnost nelíbila. Co se tedy mezi vámi a Kyem stalo? Když mi to povíte, může vám pomoct. Můžu vás doporučit na práci ve městě. Mohla byste zůstat tady, nemusela byste s rodinou na venkov. Povězte mi, co se stalo.
C: Ne.
S: Čekala jsem, že to řeknete
C: A jak to podle vašich předpovědí nakonec dopadne?
S: Záleží na tom? Takhle se to stane Takhle to uděláte. Ale jestli chcete, řeknu vám to.
C: Říkala jste, že od začátku to bylo plánováno jinak. Říkáte, že jste Kye zařadili do databáze partnerů schválně.
S: Ano. Tak to také bylo.




3. Stefan, Damon a Elena (Upíří deníky-Zášť)
Nepoznamenal mě jen seriál, ale také sama kniha, která je úplně jiná, ale také má chvilky, které zasáhnou. Samozřejmě je to rozhovor hlavních postav.

E: Stefane. Nechtěla jsem, aby všechno skončilo takhle.
S: Já vím. Já vím, Eleno.
E: Miluji tě.
S: Já miluji tebe.
E: Ti lidé na plese teď už budou v bezpečí, že ano?
S: Už budou v bezpečí. Zachránila jsi je.
E: Nerozloučila jsem se s Bonnie a s Meredith. Ani s tetou Judith. Musíš jim říct, že je mám ráda.
S: Řeknu jim to.
D: Můžeš jim to říct sama. Použij svoji vůli, Eleno. Vydrž. Máš v sobě sílu.
E: Pokusím se.
D: Vezmeme tě domů.
E: Ale teď ještě ne. Počkejte ještě malou chvilku. Nemám strach. No...možná trošku. Ach, to je legrační. To je krásné. Stefane? Jsem tak unavená.
S: Teď si můžeš odpočinout.
E: Budeš u mě?
S: Ano.
E: Tak se nebudu bát. Nebuď smutný. Budete se muset starat jeden o druhého. Stefane, slíbíš mi to? Slibuješ, že se postaráte jeden o druhého?
S: Slibuju. Ach, Eleno.
E: To je dobře. To je dobře, Stefane. Je čas jít domů.

7 komentářů:

  1. Zaujímavé meme 8) tie srdcervúce pasáže majú niečo do seba 8) V TVD mi vždy niekto vyčarí taký smutný úsmev na tvári 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ;)) mě taky, snad i v každým díle:) díky za komentář :))

      Vymazat
  2. Zajímavé. ;) Musela sis s tím dát spoustu práce. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji;) no, bylo to hodně práce...ale tak jsem ráda, že alespoň někomu se to líbí ;)) děkuji za komentář :)

      Vymazat
  3. Týjo, jste holky šikovný!:) Takovejch odběratelů, jste dobrý! :)

    OdpovědětVymazat
  4. It's a pity you don't have a donate button! I'd without a doubt donate to this fantastic blog! I suppose for now i'll settle for bookmarking and adding your
    RSS feed to my Google account. I look forward to new updates and will share this site with my Facebook group.
    Chat soon!

    Also visit my web blog: natural cellulite treatment

    OdpovědětVymazat